The Golf Club je novou generací golfové simulace od HB Studios. Toto kanadské studio se podílelo na tvorbě starších ročníků známějšího golfového simulátoru PGA Tour. The Golf Club nabízí reálný požitek z hraní golfu, specifické ovládání golfové hole, které se může zdát zpočátku opravdu složité i možnost ne příliš obsáhlého vylepšování hráče. Výrobci se opřeli o opravdu realistický pohled na hru, proto v této hře nečekejte zbytečné maličkosti, které by vám při hraní překážely. Můžete si zahrát sami na 18. jamkovém hřišti, či se zapojit do online hry, kde se můžete účastnit turnajů s ostatními hráči. The Golf je k dispozici pro PC (Steam) a konzole nové generace, PlayStation 4 a Xbox One. My jsme se podívali pod pokličku PC verze hry.

Nelehké začátky
Kdo čeká bezproblémový postup a rychlý a hlavně snadný kariérní růst, bude asi zklamán. Všechno nejde tak jednoduše, jak jste možná očekávali. Když se poprvé ocitnete na hřišti připraveni k prvnímu odpalu, nebudete mít čas na jakoukoli frustraci či strach ze hry. Celkové proplouvání hrou bude záležet jen na vás, sami si budete muset zjistit, jak se hra ovládá, jaké nabízí ovládací prvky a jak složitá je úroveň golfového klubu. Na úplném začátku budete jen vy, špatně oblečený muž, jenž toho neví o moc víc než víte vy a pravé ovládání hole, které si nejprve budete muset dostatečně osvojit. Postupem času ale zjistíte, že ačkoli jste museli absolvovat nespočet neúspěšných odpalů a ještě více návštěv křoví, kde jste míčky museli hledat, hraní této hry rozhodně stojí za to.

Vývojáři se při vytváření této hry znatelně zaměřili na opravdu propracované ovládání. Ačkoli budete mít k dispozici možnost pohodlného hraní, kterého dosáhnete vybráním vhodného gamepadu, ti nejlepší hráči se spolehnou jen na svůj cit pro ovládání. Nejlepším hráčem se může stát jen ten, jenž dokáže brát v úvahu povětrnostní podmínky, naučí se ovládat nejrůznější golfové techniky, který bude vnímat podmínky terénu a bude hru vnímat s citem. Chcete-li se zařadit mezi hráče nejvyšší úrovně a dostat se na špici, kam se dostane jen elita, hrajte pouze s vlastní intuicí a nespoléhejte na „herní pomocníky“, kteří by vám hru usnadnily.

Poctivá hratelnost
V tomto směru je hra The Golf Club opravdu povedená. Co se týče hratelnosti hry, je práce vývojářů odvedena s pečlivostí a trpělivostí, což hráčům nabízí realistický požitek ze hry. Ve hře je vidět, jakým stylem zacházíte se svou golfovou holí, jakou techniku používáte k odpalu, jak vnímáte okolí i terén. Jak budete postupovat hrou, sami si všimnete, že procházíte určitým pokrokem a zvyšujete své dovednosti, o kterých jste si na samotném začátku hry mohli nechat jen zdát. Jemnost vašeho odpalu má vliv na trajektorii odpáleného míčku. Pocítíte rozdíl i co se týče terénů. Na pískovém terénu máte možnost použití klínu, fyzika míčku se bude chovat jinak na drsném povrchu než na klasické zeleni, takže byste určitě měli brát v úvahu i povrch hřiště.

The Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf ClubThe Golf Club

Můžete si vybrat, jestli chcete hrát náhodně generovanou hru, či zda chcete absolvovat celý kurz nebo vstoupit do hry s ostatními hráči. Možnost výběru ocení především začátečníci, kteří si hned zpočátku nemusí dostatečně věřit na hru s ostatními, mnohdy i lepšími hráči. Náročnější uživatelé této hry budou naopak potěšeni možností osobních tréninků, ale hlavně konkurenčních soubojů, kterých se dočkají při výběru hry s dalšími hráči. V tomto případě můžou dokonale zúročit své zkušenosti, které během hry získali. Rozhodnete-li se pro hru s ostatními hráči, zobrazí se vám v podobě barevných čar a křivek na obrazovce, nepřijdete ani o zobrazení trajektorie jejich odpalů.

Sociální interakce
Ačkoli tato hra není zaměřena na přímou simulaci postav, je nutné vnímat i ostatní hráče. Nemusíte se bát vysokých nároků na výkon počítače, během několika sekund se budete moci připojit do online hry a zahrát si s ostatními připojenými hráči po celém světě. Hra vám nabízí i možnost vyzvání svých přátel ke společné hře, kde spolu budete moci hrát v reálném čase. Pokud zrovna nebudete hrát se svými přáteli či jinými hráči, můžete se pokoušet o překonání svých nejlepších výsledků v jednotlivých kolech nebo sledujte nespočet dostupných statistik svých přátel i nejlepších hráčů na celém světě.

Ve hře máte možnost podílet se na vzhledu hřiště a okolí. Můžete měnit terén, pohyb podložky, pohyb zeleně, přidávat či odstraňovat jamky, přidat řeky, stromy, rybníky, zeleň, stavby i zvířata. Hru si díky této možnosti můžete upravit dle svých představ, aby vám celkové hraní hry bylo ještě příjemnější a zábavnější. Chce to ale trochu trpělivosti, která se vám ale ve finále vrátí a odměnou vám bude hřiště snů. Náročnější hráče možná zamrzí vizuální zobrazení detailů, jako jsou mraky či ostře ohraničené keře.

Hra The Golg Club slibuje opravdu hodně a to nejen pro zaryté fanoušky golfu, ale i pro úplné začátečníky, kteří se s touto hrou setkávají poprvé. Hra dokáže oslovit i ty nejzarytější odpůrce simulace životů, protože ve hře The Golf Club nejde jen o postavu, za kterou hrajete, ale především o téměř reálný požitek z hraní. Díky možnosti úprav hřiště dle osobních požadavků, se hra stává ještě zábavnější a zároveň nabízí i něco víc než jen reálné hraní golfu. Rozhodně neváhejte a vyzkoušejte novinku The Golf Club od HB Studios.

Děkujeme společnosti HB Studios za poskytnutí hry pro PC.